Monday 19 January 2015

Harapan 2015

Assalamualaikum and hello.

Oh well it might be too late to wish happy 2015. But yeah tak ada idea nak membebel apa. Nothing interesting to be shared.

Oh yeah since dah 2015 ni, on February akan start la internship training aku dkt massimo factory. Tak tahu nak expect apa but just hoping for the best. Excited? Of course la sbb nnt selama 6 bulan tu berpraktikal. 6 bulan la kengkonon setiap batch roti keluar dari kilang ada sentuhan fatin najiha. Okay tipu je semua benda pun guna machine kan. Hhahaha.

Based on the title entri ni pun, actually i don't really like to put hope into something. Because maybe i'm scared of getting hurt. Tapi aiceceh mcm poyo sangat je kan. Well harapan selama setengah tahun utk 2015 ialah internship akan berjalan lancar and awesome and bnyk trick trick dlm sesebuah food production boleh dipelajari. Lagi setengah tahun 2015 pula is where aku akan masuk final year semester pertama aku. Itu memang tahu hidup sumpah hectic tapi harap boleh cope with everything. Macam tak biasa kan.

Harapan utk benda lain? Hmm..Just hoping for org yg ada di sekeliling remain tanpa ada kekurangan ahlinya. Tapi jgn letak harapan dkt manusia lebih sgt kerana manusia tu lemah dalam menghargai. Jadi kita go with the flow and whoever comes and go always give some lesson to you in return. So don't worry. Other harapan lain ialah utk melancong!Hahaha.

Org ckp kumpul duit nnt nak kahwin. Well aku nak kumpul duit nak melancong. Maybe aku dh malas nak fikir akan kepuasan atau apa org fikir. Duit boleh cari kann. Baik habiskan utk diri sendiri rather than ada duit selalu spend utk org lain or bnd bkn2 aje. Baik pergi melancong meluaskan fikiran. Itu salah satu harapan aku iaitu jgn fikirkan psl org lain sgt yg belum tentu fikir akan kita. Sounds a lil bit heartless but tak ada mcm tu. Lebih kpd if kau perlukan aku, aku akan ada. Tapi aku takkan cari kau melainkan aku terdesak.

Banyak pula harapan dia.Hahaha. Katakan pun harapan so lantak la nak berharapan mcm mcm kan.

Terbang terbang tinggi walau tanah di kaki kan ku cari langit. Terbang terbang tinggi awan biru menanti bersama pelangi

No comments:

Post a Comment