Wednesday 6 August 2014

Buat Pertama Kalinya

Assalamualaikum and hello!

Okay sebentar lagi nak siap siap pi pangkor tapi lepak rumah aunty dulu dekat Cheras. Masih jobless dan the "best" part tak dapat pergi kawan kawan punya open house this weekend!Blerghh! Plus pasal holiday dgn member dkt penang tak sure dapat join ke tidak since I still need money tho nak masuk college nanti.Haihhh!

Whatever lah kan. Letak tepi dulu la benda tu. So far life has been good. Alhamdulillah I finally got the chance to meet his mom and sister. It went well. Feewwhh! Gua punya cemas tak tertahan tahu tak. Masa nak jumpa adik pun tangan dah sejuk habis. Cuak woahh lelaki yang ada ramai siblings perempuan, sbb perempuan standard la tends to judge. Siap pernah tanya member aku lagi mcm mana dia judge kakak ipar dia dulu. Haa!

Tapi seriously alhamdulillah sangat sangat sebab for once dapat rasa perasaan accepted. Tak rasa mcm family orang lain pun, rasa mcm family sendiri. Mcm awkward sikit sikit tu ada la but credit to his mom for being damn understanding and just made things so much easier. Hahaha so the tips for whoever rasa nak pergi rumah boyfriend jumpa family, senyum all the way dari masuk pintu pagar rumah lagi!Hhahaha. Lepas tu, gua datang datang terus masuk dapur tgk mak dia masak kot. Tu lagi satu tips baik punya. Sbb dah kena warn awal awal suruh sibukkan diri. Jgn datang datang terus duduk tunggu air datang. And yess make conversation dgn mak dia! Since mak dia tgh masak while aku dtg, so aku mmg bertenggek kat dapur borak borak. Takde la tolong masak pun tp yeah just berborak sbb nak kenal. Aku beruntung sebab mak dia mmg sgt sgt senang nk berborak.

So ladies take note oh benda benda mcm tu. Buat muka tak tahu malu. If kau malu malu sangat diam jeee, mcm tak best pulak. Mst la kita nak enjoy time kita dtg rumah orang, so just be yourself. Plus maybe sebab dia jenis berterus terang dgn family dia, dia dah cerita sedikit sebanyak pasal aku dkt family dia, jadi takde lah mcm payah sangat. Mmg bila datang tu, mak dia dah tahu information sikit sikit pasal aku and family aku mcm mana. So dtg face to face ni more to nak tgk lulus ujian pertama in terms of giving good impression. Haa gitcheww.

Some of the tips that can be used and practiced. Sbb kdg kdg kita bukan tak nak tolong ke apa, tp dah terbiasa pegi rumah kawan tunggu air dihidang duduk kat meja makan tgk tv. Sebab rasa diri kita tetamu. Betul tu cuma offer untuk tolong salah satu cara nk amik hati. Bukan aku cakap tapi ramai orang ckp mcm tu dkt aku bajet sbg tips persediaan katanya. Kahkahkah. Sbb aku takde experience jumpa parents org official mcm tu. Tak pernah okay! Jadi aku bersyukur la dapat merasa untuk pertama kalinya dan ia berjalan lancar.

Til here for now,
Much love!

1 comment: