Saturday 7 September 2013

Lelaki Bila Dah Sayang..

Assalamualaikum.

Aku rasa macam aku dah jadi Dr. Love pula asyik cerita pasal perangai lelaki perempuan if bercinta. Kahkahkah perasan sangat. Takde aku just terasa nak tulis entri ini sebab hasil dari berkawan dengan orang dari bermacam background and cerita mereka.

Yes look can be deceiving. Let me tell you guys about a friend of mine. Dia seorang lelaki. Kali pertama lihat dia, aku dah suspect dia ini macam stok stok mat wempitss! Well tu first impression aku, tak boleh buat apa lah kan. Dah la dia tak tinggi mana, kurus kurus je, pakai seluar skinny, muka pun macam cengkung hisap ganja je kan. Perghh teruk giler first impression aku kat dia.Hhahaha well takpe lah kita anggap orang tu jahat, sbb bila dah kenal  , aku suka bila tanggapan aku tu salah sebab itu akan mengejutkan aku.Hehehehe

Lepas tu bila kenal dia okay je. Friendly je, tak rempit, tak merokok or berganja.Hhahaha. Yer nak kata kan dia baik macam stok stok lelaki muslimin taklah sangat. Bila bercakap ganas ,celaka, cibai, gila memang jadi makanan dia bila bercakap. Lantak pi lah kau perempuan ke lelaki ke, memang kena punya lah.Tapi baik di sini adalah baik dari first impression aku tu. Nampak muka macam brutal tapi itu lah yg aku nak sampaikan, lelaki ganas mana pun dia, dia tetap akan kata perempuan keluar malam-malam tak manis, tak elok semua. Walaupun mungkin ada je la dia keluar dengan member perempuan dia ke malam -malam kan tapi still dia tak gemar perempuan balik lewat malam.

Dan pernah dia bercerita pasal ex-ex dia terdahulu, pernah satu ex yang dia cerita, mata dia macam bergenang beb. Kahkahkah, aku instead of simpati aku tergelak lah pulak sebab muka brutal ,tp cerita awek terus bergenang kelopak mata. Maybe itu awek yang dia paling sayang since dia kata dorg bersama 4 tahun, last last gf dia tu nak pi Afrika kahwin and belajar kat sana ke jadah katanya. EPIC sangat!hahahaha. Tapi point nya di sini, faham tak muka dia yang macam tu aku ingat dia jenis playboy, tukar-tukar perempuan. Tak sangka dia setia. hello!! if lelaki setia lebih dari setahun pun aku dah tabik spring kot!

Tapi dia macam benci, malas nak ingat kisah lama dia tu. Dia malas nak couple couple katanya. Dia kata tu semua sampah,bullshit! Dia umpama marah. Dia kata sebab tu aku ganas macam ni.Hahahha. Tu lah lelaki once dia sayang, yes dia sayang betul betul. And bila dia bengang dia never look back. Kau ckp je lah apa pun seperti "ala walaupun sakit, ex kau pernah juga bahagiakan kau, bg kenangan terindah kat kau". Tu semua ayat poyo. Bagi dorang kau dah buat taik dgn aku, jgn haraplah aku nak layan kau. Kau ingat aku setia bertahun dgn kau mcm tunggul , membazir masa je! *okay tu aku tambah*.

My point is walaupun lelaki sometimes tak kurang hebatnya dalam menggatal, tapi kita sebagai perempuan kena lah hargai mereka yang setia dengan kita sekian lamanya. Mana lah nak dapat lelaki macam tu yang tahan dengan kau sekian lamanya. Dan as we all know, manusia memang cepat bosan weh. Dan if memang dah bosan setelah bertahun lamanya, minta lah putus cara baik. Tak payah buat cerita epic, tu lagi menambah sakit hati!!

And yes look can be deceiving like I said earlier. Hihihi. Orang orang mcm ni aku lebih senang berkawan dari mereka yang bermulut manis macam letak madu seluruh bibir!Huh!


1 comment:

  1. Lelaki kalau dah syg sngt.. die betul2 syg tapi lelaki jnis tak menunjuk syg die tu..

    ReplyDelete