Sunday 23 June 2013

Ada Apa Hal Dengan Bulu?

Assalamualaikum.


Hahhahaha melihat pada tajuk entri ini macam sengal kan. Tapi yeah benda betul. Bulu? Semua orang ada bulu termasuk perempuan. Perempuan tak suka ada bulu banyak banyak ini. Macam aku ada bulu roma la. Siapa takde kan?!Pftttt!! Tapi yerla disebabkan ayah aku malbari so bulu roma aku macam banyak lah tapi taklah bergulung gulung boleh buat tocang kan!! Dan ada juga perempuan ada macam misai halus.Aku pun ada juga tapi sometimes aku lupa aku ada cos tak obvious sangat kan. Bulu bulu ni disebabkan hormon testosteron dalam badan kita.

Maklumlah bila dah meningkat ke alam dewasa semua dah cukup umur badan kita pun mula develop termasuklah penumbuhan bulu especially utk lelaki mostly tumbuh bulu bila dorang dah baligh. Itu apa yang pernah aku dengar lah kan yang diceritakan.

Whatever it is, masa sekolah dulu kinda embarassing la juga sebab nak juga kulit halus tak ada bulu beb! Pastu biasa la budak laki mulut memang macam @#$% ada je benda boleh jadi bahan menganjing. Cakap ada misai la apa lah. Tapi biasa la budak budak tak matang. Tak tahu pun pasal hormon testosteron apa ke jadah.

Bila dah besar ni semua chillex je. Lelaki yang kuat menganjing tu pula cuak sebab dia tak berbulu!Kahkahkah. Lelaki tak ada bulu ni malu wehh!! Cos orang ingat dia tak cukup hormon testosteron maka tak cukup jantan lah! Tapi bagi perempuan lelaki tak ada bulu kaki sexy je sebab kaki macam perempuan.Jealous youuuu!Hahaha.

Tapi bila difikirkan balik maybe sebab tu aku macam ganas kot dari segi percakapan ke apa ke. Sebab orang selalu kata suara aku macam lelaki bila on the phone. Sebab testosteron terlebih la ni!Muahaha. Ahhh tapi tak kisah lah kan apa pun. Janji realitinya I pure perempuan. Hahaha statement tah pape.

So tak kisah lah apa pun, kekurangan kita mungkin akan jadi kelebihan kita pada mata orang lain. Mungkin bulu bulu tu buat nampak manis ke.Who knows?! Contoh macam pak arab ni, i tergoda you! Tapi roomate aku semua tak suka sebab dia berbulu!Kahkahkah. So you see what my point is?! It just need the correct eyes to see it. Bagi aku bulu tak bulu, tetap handsome mamat ini!Muehehehe. Tapi kadang kadang membuat aku terfikir macam mana manusia ada yang boleh terima and suka gomol gomol dengan haiwan berbulu but not dengan manusia berbulu??HAHAHAHAHA.Okay persoalan yang agak menarik kan?Korang pikir lah sendiri kenapa?

But I guess if semua lelaki berbulu macam ini maybe perempuan ramai tak kisah ada suami berbulu!


The important is just be yourself and be confident! Proud of who you are. Maybe orang lain ada kelemahan lain tapi tak apa stay true to yourself and people will see you for who you are. :)

No comments:

Post a Comment