Tuesday 4 June 2013

Studying Makes Me Feel Weak!

Assalamualaikum.

Minggu ini bermula lah study week. Instead of studying, aku sibuk menulis entri baru.I mean like it's just so boring nak mengadap buku ni. Patutnya hari ini plan nak study Food Engineering. Well dari dulu zaman muda-muda dulu mmg aku tak minat sangat pun anything related to physics ni. Tapi belajarlah kan for the sake of knowledge yang perlu diguna pakai time exam nanti.

Seperti biasa bila study week, confirm-confirm aku balik rumah study dekat rumah. Benda ini aku praktikkan zaman aku kat matriks lagi. Walaupun rumah dekat selangor, matrik kat Melaka, aku gagahkan juga balik rumah pikul buku-buku tu. Maybe sebab aku kena study dalam keadaan yang senyap tak ada orang sangat. Sebab bila time exam semua perangai orang pelik-pelik weh. Emosi semua bukan stabil sangat. Ada yang sampai tak tidur minum cafein berkoyan-koyan. Semua tu psiko diri sendiri weh..

Macam bila kau rasa kau dah penat study then kau tgk roomate kau bangun pepagi buta konon stay up la.Kau automatic rasa tercabar macam " eee tgk dia ada stamina lagi. Dia boleh study lama mesti banyak input dia dapat".

Sebab tu aku tak boleh nak study dekat hostel. Aku rasa di psiko. Bila kat rumah, aku tak tahu pasal org lain dah study sampai mana ke apa ke.So aku tak kisah janji aku tahu diri aku macam mana. Mungkin itu antara sebabnya setiap kali final exam aku akan balik juga ke rumah!Hahaha. Plus kat rumah ada makanan.Hihihi. So tak payah nak turun kafe beli makanan dan sebagainya. Then ada tv. Stress-stress boleh rehatkan minda jap. Barulah terisi rohani,jasmani,intelek semua! Ni kalau dekat hostel, kau rasa nak rehat, tp tgk roomate tengah study,nak kacau borak pun tak sampai hati. Terpaksa ngadap je la buku tu sampai nak tembus kau pandang!!

Study group? It only works for subject yang involve calculation.If Biology or subjek2 membaca kau nak study group?Huh I don't think it would be effective. But heyy itu pandangan aku la. Setiap orang lain-lain.

So far, aku dah cover secara TEKNIKAL NYA utk 2 subjek.Tapi aku risau boleh ke aku keluarkan balik apa aku baca tu time exam. Alahai.. Takpe BELIEVE!!In sha Allah! Cakap la macam mana punya planning nak study awal tapi akhirnya study last minute jugak.apa pun tak boleh.

I guess til here for now. In sha Allah cuti ini akan disemarakkan blog dengan update2 baru..Doakan saya! Gambatehhh!!Oh yeahhhh dean list baaabeee! Byeeeeeeeee!

No comments:

Post a Comment